Кіберполіція цьогоріч зареєструвала понад 30 тисяч звернень громадян
Опубліковано : Вікторія Синиця
Найчастіше злодії ошукують громадян, продаючи неіснуючі товари на майданчиках оголошень або у соцмережах.
Повідомлення про шахрайські дії в Інтернеті становлять 80 % від усіх звернень громадян. Найбільш розповсюдженими видами шахрайства у віртуальному просторі є продаж неіснуючих товарів, а також фішингові онлайн-магазини.
Загалом із початку цього року кіберполіція зареєструвала понад 32 тисячі звернень громадян.
Найчастіше злодії ошукують громадян, продаючи неіснуючі товари на майданчиках оголошень або у соцмережах. Як правило, у таких випадках головна умова купівлі – повна переплата за товар.
Ще одна поширена схема шахраїв – створення фішингових ресурсів, які ззовні схожі на популярні Інтернет-магазини. Сплачуючи на таких сайтах, покупець не лише залишається без бажаного товару, а й «передає» дані банківської картки аферисту.
Для безпечного онлайн-шопінгу кіберполіція радить:
- використовуйте лише перевірені ресурси та переконатися у правильності назви необхідного сайту. Один непомітний символ у назві сайту на панелі адреси може означати, що ви потрапили на фішинговий сайт;
- не передавайте нікому дані своєї банківської картки (особливо CVV-код, та пін-код), адже працівники банку ніколи не запитують таку інформацію;
- зверніть увагу, що сайти, які приймають онлайн-платежі, мають бути захищеними, для цього в назві адреси вони мають містити https:// та значок «замочок».
Рекомендуємо завжди використовувати післяплату, щоб унеможливити шанси шахраїв заволодіти вашими коштами.
Крім цього, на сайті кіберполіції у розділі «Стоп фрауд» можна перевірити номер телефону, банківську картку та посилання на сумнівний сайт – можливо, шахраї вже є в базі кіберполіції.
За матеріалами Департаменту кіберполіції Національної поліції України
Джерело: Департамент кіберполіції Національної поліції України