Перехід імені Бабата: Рівненський депутат-забудовник хоче під землю
Опубліковано : Семен Палій
Фото з відкритих джерел
Депутат Рівнеради від «Батьківщини» Олександр Бабат мовчав у сесійній залі 10 років і один місяць. І лише зараз виступив із пропозиціями. Але думає підприємець-забудовник не про все місто, а лише про його частину. Ту, де розташовані його торговельні центри. Бабату мало можливості будувати над землею, тепер він хоче під землю. Попри те, що громадські активісти та архітектори не бачать необхідності в спорудженні поблизу автовокзалу підземного переходу.
Свій серйозний підприємницький досвід Олександр Бабат отримав із будівництвом кафе «Торнадо», яким опікувався разом із матір’ю. Колись у 100 метрах він НВК №12 мало бути дитяче кафе. Однак збудували там у підсумку ресторан, який почасти мав скандальну репутацію. «Торнадо» понад 10 років було епіцентром п’яних бійок, місцем постійного виїзду патрулів міліції. Тривалий час у приміщення розташовувалися і зали гральних автоматів.
Пізніше Олександр Бабат збудував ще чимало об’єктів по місту. Зокрема, і торговий павільйон на вулиці Чорновола. Щоправда, там, за проектом, мала б були простенька зупинка громадського транспорту.
Також фірми, близькі до Олександра Бабата, займались і реконструкцією історичної будівлі на Соборній навпроти Пивзаводу. Як реконструкцією… Будівлі дали повністю розвалитися, а потім на її місці зліпили триповерхову коробку, стіни якої стояли якраз на межах земельної ділянки. У триповерхового центру двері виходять на вузеньку зупинку транспорту, жодних інших шляхів для підвезення товарів нема. Коли при будівництві цього архітектурного «шедевру» загинула людина, Олександр Бабат намагався відмовчатися. У підсумку офіційно прозвучало, що загиблий не був працівником, а випадково заблукав вниз головою на другий поверх недобудови.
Бабат мовчав навіть тоді, коли власники кафе «Тундир Хаус» самовільно захоплювали тротуар біля його ТЦ «Арена».
Депутат Бабат жодного разу не виступив на сесії, щоб захистити від «прихватизації» півгектара міської землі на вулиці Хліборобів. Бо після двох розглядів питання таки протягнули, і безоплатну приватизацію тієї землі отримав пан Бабат та його родичі.
Тож коли вперше на одній із комісій Олександр Бабат озвучив пропозицію будувати підземний перехід від його торгівельного центру до автовокзалу, громадські активісти насторожились. Надалі від цієї ідеї Олександр Бабат не відмовився, навпаки найняв науковців, щоб зробити дослідження необхідності будівництва. У підсумку на прес-конференції презентував візуалізовану ідею реконструкції дорожнього руху на вулиці Київський. Зокрема, депутат пропонує добудувати вулицю Буковинську та проспект Богдана Хмельницького. Крім того, на розі вулиць Костромської, Галицького, Київської збудувати кільцеву розв’язку, а навпроти «Арени» - збудувати виключно підземний перехід. Всі інші варіанти чомусь не розглядаються.
Кошти на добудову вулиць та розв’язок у випадку чого має знайти міська громада з бюджету. Тим часом перехід пан Бабат готовий будувати за свої кошти. Чому ж така щедрість? Все просто. Щільність забудови і торгівельних закладів, рух пішоходів у цьому кварталі великий. Відповідно втулити нові торгові площі на землі практично нереально. А ось під землею будувати ще можна. Подивіться на решту підземок по місту. Вони давно стали міні-ринками, а не острівками безпеки для пішоходів.
Тим часом експерти відзначають, що будівництво підземок – це застаріла практика Радянського Союзу, а у всьому світі від них вже давно відмовились. Бо підземний перехід у місті не робить дорогу безпечнішою для пішохода, навіть навпаки. Бо люди лінуються ними користуватися і просто перебігають дорогу. Тим часом майже 50% мешканців Рівного – це маломобільні групи населення: пенсіонери, інваліди, мами з колясками. Для них підземка стане нездоланною перешкодою.
Проблему безпеки на вулиці Київській краще вирішувати оптимальнішим розміщенням зупинок транспорту, ремонтом і вдосконаленням пішохідних доріжок. Це буде в рази безпечніше для місцевих жителів і дешевше для міського бюджету.
Крім того, рух по Київській значно ускладнює і припаркований транспорт. Наявні паркомісця «Арени» і «Сільпо» не вміщають усіх автівок. Тому депутатам варто було б подумати не над розширенням торгових площ, а над пошуком нових місць для облаштування парковок навколо «Арени».
А пан Бабат, як відповідальний депутат, зобов’язаний порушити питання перенесення зупинки транспорту на пивзаводі, щоб двері збудованого ним торгового центру не били в борти маршрутки на зупинці та не заважали руху пішоходів на ній.
Крім того, поки що ніхто з депутатів не порушив питання безпеки людей на більшості пішохідних переходів у місті. Адже розташовані вони на вулицях, які завантажені ще більше, ніж Київська. Понад 80 відсотків таких переходів не мають належного освітлення в темну пору доби, що призводить до регулярних ДТП та загибелі пішоходів. Облаштування додатковим освітленням всіх цих переходів обійдеться суттєво дешевше, ніж будівництво омріяної депутатом підземки. Тільки що важливіше – нові торгові площі в одному місці чи життя і здоров’я пішоходів по всьому місту?
Джерело: vse.rv.ua