Керівник Рівненської дирекції «Укрпошти» Олег Обоїста: «Картковими терміналами до кінця року буде оснащено абсолютно всі великі відділення Рівненщини»
Трохи більше року тому в Рівненської «Укрпошти» з’явився новий керівник, людина з тих, яких прийнято називати «з-поза системи».
Опубліковано : Максим Коломис
Додатково до вже існуючих на Рівненщині переоснастимо ще 38 поштових відділень і це тільки початок. Процес передбачає не тільки оснащення комп’ютерами, а й ремонт та модернізацію електромереж, закупівлю різного роду принтерів та сканерів...
Менеджер за фахом, в різні часи 41-річний Олег Обоїста був електромонтером, продавцем квітів, ді-джеєм на радіо, пізніше перейшов у сферу телекомунікацій, де працював на низці керівних посад. Його молодший брат Тарас професійно працює лікарняним клоуном, піднімаючи настрій дітлахам з тяжкими захворюваннями. Так буває: старший пішов у бізнес, молодший – у творчість. Сам Олег Обоїста однак ці поняття жодним чином не протиставляє.
- Коли рік тому, ви прийшли на нову для себе посаду, що саме видалося найбільшою проблемою?
- Я прийшов в «Укрпошту» зі сфери телекомунікацій, де різні компанії змушені постійно «воювати» за споживача. Наявність конкуренції – потужний стимул розвиватися, маєш увесь час вдосконалювати свої послуги та якість роботи з клієнтом. Природньо, що починатися все мусить зі звичайнісінької посмішки. Одначе, прийшовши на «Укрпошту», з прикрістю для себе відзначив, що усміхнених працівників майже не бачу. Тож одним з перших завдань, які перед собою поставив, було навчити людей посміхатися клієнтам.
- Посмішка навряд чи має вагу, коли виглядає штучно…
- Безумовно, але коли її взагалі немає – це проблема. Іноді причиною відсутності усмішки і справді є особисті обставини працівника, проте довелося констатувати також і відсутність нормального навчання стандартам обслуговування клієнтів. Щоб змінити ситуацію, з кінця минулого року впровадили в Укрпошті незалежний метод оцінювання персоналу відділень. Називається «Таємний покупець». До автоматизованих ВПЗ у якості клієнтів навідуються наші «таємні покупці» і після отримання необхідної послуги, заповнюють анкету, де оцінюють, наскільки якісно (і в т.ч. привітно) їх обслуговували. Цей метод - ідеальний для виявлення як сильних, так і слабких сторін у роботі персоналу. Думаю, не в останню чергу саме завдяки йому Рівненська філія сьогодні, за результатами всеукраїнського дослідження, посідає перше місце серед усіх регіональних дирекцій.
- Рівненщина у лідерах і це не може не тішити, але чи задоволені новими методами самі працівники?
- Я дуже ціную неформальне спілкування. Поспілкувавшись з працівником за чашкою капучино, можна багато чого з’ясувати. На початку, як і скрізь, рівненські поштарі скаржилися, передусім, на низьку оплату праці. Проте за минулий 2017 рік заробітні плати в компанії підвищились на 36,8%. Було введено індивідуальне преміювання за результатами виконання плану та оцінкою якості сервісу. Тобто з кожних проданих послуг чи товару оператор чи листоноша отримують власний відсоток, який може істотним чином збільшувати їх, на жаль, поки і справді невисоку зарплатню.
- «Укрпошту» часто критикують за те, що, на відміну, від банків, тут працюють виключно і тільки з готівкою…
- Це проблема, яка буде вирішена найближчим часом. Укрпошта нарешті отримала відповідну ліцензію Нацбанку на переказ коштів в національній валюті без відкриття рахунків. Це означає, що відтепер оплата за товари і послуги здійснюватиметься через платіжні термінали Укрпошти. Через них можна буде також і отримувати готівку з платіжних карт. Серед небанківських установ України «Укрпошта» сьогодні стала першим учасником міжнародних платіжних систем MasterCard та Visa.
- Ви зауважили, що ця опція буде доступною для автоматизованих відділень Укрпошти. Чи багато їх на сьогодні?
- У 2016 році на Рівненщині комп’ютеризованих відділень усього було десь 20% від загальної кількості. Цьогоріч нами впроваджується масштабний проект комп’ютеризації, який передбачає вже до кінця року автоматизувати абсолютно усі ВПЗ в населених пунктах, де кількість мешканців дорівнює або перевищую 2 тис. Додатково до вже існуючих буде переоснащено ще 38 поштових відділень і це тільки початок. Процес передбачає не тільки оснащення комп’ютерами, а й ремонт та модернізацію електромереж, встановлення захисних решіток, закупівлю різного роду принтерів та сканерів. Сплата коштів за банківськими реквізитами відбуватиметься онлайн, що суттєво зменшує ризики прострочення платежу. Розраховуємо відчутно збільшити не лише швидкість проходження фінансових операцій, а і швидкість самого обслуговування. Річ у тім, що відтепер дані клієнта реєструватимуться в системі лише одного разу, а надалі, за номером мобільного телефону, «підтягуватимуться» автоматично. Розшириться спектр послуг і завдяки функції трекінгу кожен клієнт отримає можливість ще й оперативно перевірити статус кожного конкретно взятого платежу або відправлення.
- Клієнти Укрпошти часто нарікали на незручний графік роботи відділень, коли ВПЗ працювали, приміром з 8:00 до 17:00, що вкрай незручно для усіх, хто працює і в цей час знаходиться на роботі. Чи є зміни в цьому напрямку?
- Звичайно, графік роботи відділень має бути зручним, адже ми працюємо, в першу чергу, для клієнта. Вже сьогодні на гнучкий подовжений графік на Рівненщині переведено 15 відділень зв’язку. Відтепер там відправити посилку, сплатити комунальні платежі чи отримати будь-яку іншу послугу можна до 20.00, а подекуди навіть до 21.00. Окрім того, працюємо під час обідньої перерви. Така практика на сьогодні охопила 43 відділення поштового зв’язку в регіоні.
- Як можете оцінити фінансові здобутки компанії за рік, що минув?
- Чистий дохід Рівненської дирекції у 2017 році зріс на 17,9 млн. грн. Дохід товариства за результатами діяльності становить 125 млн. грн, це десь на 18% більше, ніж торік. Зростання доходів відбулося по всіх, без винятку продуктах: від надання послуг з пересилання письмової кореспонденції отримали більше на 27%, від експорту дрібних пакетів – на 18%, від пересилання внутрішніх посилок – на 49%, від періодичних видань – на 12,%, від платежів – на 25%, від торгівлі – на 34%. Оперуючи спортивною термінологією, ми - не марафонці, хоча відчутним прогресом можемо похвалитися вже сьогодні. На всі керівні посади в рівненській «Укрпошті» спеціалістів набираємо виключно на конкурсній основі. Одне з головних завдань, яке ставлю перед собою сьогодні – зробити так, аби жителі найвіддаленіших районів Рівненщини відчули, що мають такий же вільний доступ до поштових та фінансових послуг, як і містяни. Відтепер «Укрпошта» безпосередньо за місцем проживання надаватиме змогу усім без винятку рівнянам і податки сплатити, і телефон поповнити, і продукти купити за цінами, що мінімально відрізняються від тих, які є у рівненських супермаркетах.
Джерело: RvNews