Яке майбутнє у поліської «кукушки»?
Опубліковано : Любомир Тлумак
Найдовша в Європі вузькоколійка Антонівка – Зарічне, що пролягає на півночі Рівненської області, має всі шанси стати не лише перлиною Поліського краю, а й історією, яка на межі зникнення. Незважаючи на те, що вона чи не єдина у світі, що залишилась у первозданному вигляді.
Уже понад півроку стоїть питання про закриття вузькоколійної "кукушки" (так її називають місцеві мешканці). А все тому, що коштів на ремонт техніки катастрофічно не вистачає. Старі зношені деталі виходять з ладу.
А сама вузькоколійка є збитковою. Власником її є "Укрзалізниця". Втім фінансувати її в повному обсязі підприємство не має бажання.
Народна депутатка України Ганна Гопко звернулась до Рівненської обласної ради, аби та прийняла вузькоколійку на свій баланс і профінасувала з місцевої казни.
Втім депутати облради їй відмовили, адже в області немає на це по-перше коштів, а по-друге функцією залізниці є перевезення пасажирів. Органи місцевого самоврядування не мають таких повноважень.
Тим часом зменшено кількість рейсів за цим маршрутом. Відтак потяг тепер курсує тричі на тиждень.
- «Кукушка» з Антонівки до Зарічного їде 4 години, долаючи 106 кілометрів. Тож місцеве населення має змогу добиратися в комфортних умовах до лікарні, банку, на ринок чи в інших справах. До речі, автороги у нас розбиті. Цю відстань автобус долає значно довше. Й умови в міжміських «маршрутках» значно гірші. Та й вартість квитка дорожча удвічі. До нас їздять туристи. Особливо подобається вузькоколійка японцям, австрійцям, німцям, іншим зарубіжними туристам. Тільки чомусь нашій владі руки до цього не доходять… - Так коментує ситуацію, що склалася, слюсар локомотивного депо Олександр Мельник.
Варто зазначити, що родина Мельників ініцюювала музей поліської вузькоколійки. В себе на подвір`ї вони виставляють стару техніку, яку скуповують по всьому світу за власний кошт і реставрують. Саме вони і постійно залучають до себе туристів.
Врегулювати питання фінансування «родзинки» Полісся можна лише на державному рівні. Сума, необхідна на її ремонт і повну реставрацію, за підрахунками фахівців Рівненської дирекції пасажирських перевезень 100 мільйонів гривень.
Тож району потрібне потужне лоббі цього питання у Верховній Раді України. Саме тому кандидат у народні депутати по 155-му виборчому округу Володимир Рашовський зустрівся з місцевими активістами, аби допомогти їм у збереженні унікальної залізниці.
- Дійсно, закрити можна все. Потім його розкрасти і здати на металобрухт… Довести до такого стану ті, хто при владі, можуть легко, як і скинути з себе відповідальність і звалити все на «папєрєдніков». - коментує ситуацію Володимир Рашовський. - Тим часом у цивілізованих країнах будь-які «родзиночки» намагаються врятувати, аби залучати туристів, розвивати край, культурний потенціал…
Тож я вже ініціюю звернення до ПАТ «Укрзалізниця». І, сподіваюся, після зміни влади будемо всіми силами вибити фінансування на цей важливий не лише для Рівненського Полісся об'єкт. А «кукушка» може перевозити не лише пасажирів, а й вантажі. Ви тільки уявіть: який потенціал для регіону ми можемо втратити...
Якщо ж це питання не вдасться зрушити з місця, то, на превевеликий жаль, вузькоколійка Антонівка – Зарічне, що пролягає на півночі Рівненської області, разом зі своєю цікавою історією і спогадами місцевого населення та ще тисяч туристів про неймовірно незвичні подорожі мальовничим Поліссям, дійсно має усі шанси потрапити на металобрухт.
Джерело: RvNews