Інтернет, хостинг, мобільний зв’язок — три види провайдерів та відмінності між ними
Користувачі мережі до поняття провайдерів автоматично відносять постачальників інтернету. Але провайдерами називаються також компанії мобільного зв’язку та компанії, які надають хостинг, сервери і домени. Працюють вони по-різному, тож давайте розглянемо специфіку роботи всіх трьох напрямків.
Провайдер — це постачальник послуг у перекладі з англійської, причому в англомовному світі так можуть називати компанію чи навіть людину, яка надає якусь послугу. Але в Україні за цим терміном закріпилися постачальники всіх видів зв’язку та інтернет-комунікацій.
Хостинг-провайдер надає ресурси для розміщення сайтів
Для розміщення папок сайту потрібен сервер з відповідним обсягом дисків та обчислювальними ресурсами для їхньої обробки. Бо фактично кожен блог чи інтернет-магазин — це певна кількість файлів, яку треба десь зберігати та обробляти запити користувачів. Під ці дані надає місце та потужності хостинг-провайдер. Зараз це може бути виділений сервер, VDS, віртуальний хостинг чи зберігання у хмарі.
Хостинг-провайдер потребує якісного інтернет-з’єднання для надання для того, щоб надавати свої послуги — ось тут два різних провайдера вступають у співпрацю.
Тепер давайте поговоримо про критерії вибору якісного хостинг-провайдера. Відповідний сервіс краще обирати за кількома параметрами, щоб не робити розповсюджених помилок. Відповідальний інтернет-провайдер:
- має власні дата-центри або працює з великими ЦОДами по всьому світу;
- базує свої послуги на обладнанні відомих світових виробників;
- його сервери відрізняються високою швидкістю обробки запитів та безперебійною роботою;
- надає клієнтам технічну підтримку 24/7.
Інтернет-провайдер надає кабельний інтернет та WI-FI
Той, хто постачає інтернет у будинки та компанії, зветься інтернет-провайдером. Сигнал до кожного клієнта доходить через оптоволоконний кабель, що проходить дном океану. Це найбільша мережева галузь, адже саме цими кабелями передається 99% світової інформації.
Всього кілька компаній поєднують усі частини світу магістралями першого ступеня.
- Перший — це так званий Tier-1 рівень провайдерів. Серед найвідоміших представників цього рівня на слуху компанії Telefonica Global та Crossing. Далі вже сигнал поступає до кінцевого споживача за наступним принципом.
- Від провайдерів першого рівня трафік доставляється регіональним провайдерам Tier-2.
- За другим рівнем йде ще третій місцевий рівень провайдерів, які й постачають інтернет до наших осель. Провайдером Tier-3 може бути будь-яка компанія з відповідним обладнанням, достатньо лише отримати ліцензію та оплатити трафік.
Далі йде розподіл по специфіці:
- трансляція телебачення за допомогою коаксіального кабелю.
- доставка інтернету телефонними мережами;
- бездротові провайдери – маються на увазі оператори мобільного зв`язку, про яких піде мова нижче;
- дротові оптоволоконні провайдери з найвищою швидкістю інтернету.
Комплекс послуг інтернет-провайдерів розширюється: сьогодні споживачам пропонують телебачення, зв`язок та інтернет в одному підключенні, але головна перевага — надійна швидкісна інтернет-мережа.
Ознаки порядного інтернет-провайдера:
- має конкурентні цінові пропозиції;
- дотримується обіцяних показників швидкості;
- гарантує стійке покриття;
- техпідтримка консультує клієнта з будь-яких питань.
Мобільний провайдер надає послуги стільникового зв'язку
Назва сотовий оператор походить від того, що кола радіусу дії кожної станції разом створюють фігуру, схожу на шестикутні соти. В залежності від місця знаходження користувач підключається до найближчої вежі. Робота мобільного оператора полягає в тому, щоб забезпечити стабільний сигнал і відповідну швидкість безпроводного інтернету.
Найулюбленіші послуги серед українців:
- голосове спілкування високої чіткості;
- передавання повідомлень;
- дзвінки за кордон та інтернет-роумінг;
- передавання даних за допомогою мобільного інтернету.
Зростання попиту на послуги всіх видів послуг провайдерів постійно збільшується. Великі компанії вже пропонують одночасно кілька послуг за одним під`єднанням. Яскравий приклад — компанія «Київстар» — надає стійкий та потужний 4g, послуги оператора дротової мережі та телебачення.
А у віддалених містечках та селах мобільні мережі змагаються зі стаціонарним кабелем за право першості, адже не всюди можна прокласти кабелі. До того ж багато шуму наробив продукт Ілона Маска, хоча Starlink поки що не здобув широкого попиту в мережах нижчого рівня. Але зважаючи на високу конкуренцію на ринку нас чекає ще багато інновацій та покращення послуг інтернет-, хостинг- та мобільних провайдерів.
Джерело: RvNews