Зарплати за 2018 рік працівники Рівненського аеропорту обов’язково отримають… Але тільки у 2019-ому…
Виходу з ситуації директор підприємства Ігор Насинюк не бачить. У розмовах з журналістами киває то на фірму, яка ніяк не доробить руліжну доріжку, то на владу, яка не довиділила кошти у рамках розробленої у травні програми розвитку летовища.
Автор : Максим Коломис
Аеропорт «Рівне» знову опинився у фокусі уваги журналістів, коли в самісінькому кінці року виявилося, що до його хронічних проблем несподівано додалися нові. Про багатомільйонну заборгованість підприємства перед Пенсійним фондом та податковою відомо давно. Проте тепер до них додалася ще й кількамісячна невиплата зарплат працівникам, які навіть погрожують перекривати через це траси…
Станом на сьогодні сумарний борг аеропорту складає близько 20,5 млн гривень. Не зумівши запустити постійних туристичних рейсів в Туреччину та Єгипет, тут поступово залишилися майже без клієнтів, а відтак залізли у нові борги по зарплатах та комуналці. У підсумку нинішні працівники не отримують субсидій, а старі – пенсій.
Виходу з ситуації директор підприємства Ігор Насинюк не бачить. У розмовах з журналістами киває то на фірму, яка ніяк не доробить руліжну доріжку, то на владу, яка не довиділила кошти у рамках розробленої у травні програми розвитку летовища.
При цьому чомусь зовсім не розповідає про те, яких саме заходів ужив він сам як керівник. Не чути ні про позови до фірми, чия неякісна робота призвела до збитків через так і не прийняті нові види літаків, ні про умови, на яких у Рівне готові полетіти ті чи інші лоу-кост-компанії, які, до слова, нині активно захоплюють все нові території українського ринку.
Армія. Освіта. Політика
Кожна з цих сфер діяльності добре знайома Ігорю Насинюку. Він мав їх за плечима, коли у 2015-му почав працювати директором аеропорту «Рівне». Досвіду ж в авіаперевезеннях чи будь-якому іншому бізнесі при цьому не мав… Хоча тоді це навіть дозволяло позиціонувати себе, як свіжу людину зі сторони, звідки зазвичай видніше.
Очоливши летовище, Ігор Насинюк пообіцяв вже за кілька років «прославити його на весь світ» і навіть прописав для цього цілий Антикризовий план. Щоб почати втілювати його в життя, здавалося, було достатньо виділити з обласного бюджету кошти на погашення старих мільйонних боргів аеропорту, закупівлю нової спецтехніки і ремонт руліжної доріжки для прийому більшої кількості літаків.
На вказану доріжку пан Насинюк покладав особливі надії, запевняючи, що вона дозволить приймати у Рівному, окрім традиційних «Макдугласів», ще і «Боінги». А це в свою чергу дозволить запускати рейси, окрім Анталії, також і до багатьох країн Європи і навіть Індії.
Бюджетні 4 мільйони на «руліжку» у підсумку влада таки виділила. Вже невдовзі їх успішно освоїли, але потім несподівано… самі працівники аеропорту почали скаржитися, що побудували для них, м’яко кажучи, трохи не те. Одним словом, «Боїнг» з такої «руліжки» не злетить…
Цьогоріч, коли час, передбачений на втілення амбітних реформ фактично сплив, і на посаду пана Насинюка претендують конкуренти з досвідом роботи саме в авіації, до того ж із вражаючими організаторськими кейсами за плечима, сам він почав активно спілкуватися з журналістами, нарікаючи, як і водиться, на владу, мовляв, навіть комунальна комісія облради вирішила, що Рівненська облдержадміністрація зробила для порятунку аеропорту ну зовсім недостатньо...
Проблемами аеропорту має займатися його директор
Так, в свою чергу, вважає голова Рівненської облдержадміністрації Олексій Муляренко. Він розповідає, що іще у 2016-му кошти, необхідні для налагодження прибуткової діяльності летовища було виділено. Саме тоді, під особисті гарантії керівництва області, сюди вперше зайшов туроператор з рейсами на Анталію, було капітально відремонтовано зону прильоту-відльоту і проведено масовану інформаційну кампанію з популяризації послуг аеропорту.
Натомість, минулого року аудит летовища виявив тут цілу низку проблем, усуненням яких сьогодні почала цікавитися, зокрема, і фінінспекція.
- Роботу аеропорту, в жодному випадку, не можна розглядати, як щось суто дотаційне, - каже пан Муляренко, - влада готова допомагати, скажімо, з закупівлею нового обладнання, з якимись будівельними роботами, але ж комерційна і операційна діяльність підприємства – то справа не влади, а конкретно взятого керівника.
Виплатити борги працівникам Аеропорту у цьому році просто неможливо
Так заявив журналістам заступник губернатора Рівненщини Ігор Тимошенко. Пояснює це тим, що Програма розвитку летовища була прийнята лише у травні і на неї банально не вистачає грошей, бо перевиконання обласного бюджету за 2018-ий рік виявилося меншим за 5%.
Водночас у бюджет на наступний рік, каже, відповідну суму обов’язково закладуть. Перший її транш у розмірі 1,7 млн. грн., з’явиться вже у перші ж місяці 2019-ого і його обіцяють витратити, в першу чергу, на виплату боргу по зарплатні працівникам.
Що стосується погашення інших боргів підприємства, цього рішення категорично не підтримують депутати-бізнесмени, які не розуміють неможливості аеропорту заробити бодай щось в умовах, коли ринок авіаперевезень стрімко розвивається по всій Україні і, аби скористатися цими можливостями, достатньо мінімальних кмітливості та сміливості.
Пан Тимошенко не погоджується з паном Насинюком також і в тому, що винною у затримці зарплатні є саме обласна влада, бо програма виходу на реструктуризацію боргів Рівненського аеропорту, за його словами, від початку мала фінансуватися з бюджету лише частково. Решту керівництво обіцяло виплатити з власних надходжень, які, вочевидь, просто передбачало дещо вищими, ніж у підсумку виявилися.
В будь-якому випадку, поточні проблеми летовища заступник керівника облдержадміністрації вважає тимчасовими, бо програма, за його словами, розроблена за участі професійних податківціві передбачає конкретний план, як саме за три роки повністю погасити усі борги, закупити усе необхідне обладнання і створити умови, які б дозволили упевнено говорити про концесію з потенційними інвесторами.
Джерело: RvNews